П`ятниця
26.04.2024
08:14
Форма входу
Пошук
Календар
«  Квітень 2024  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930
Архів записів
Друзі сайту
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
ВОЛОДИМИРІВСЬКА ЗШ І-ІІІ ступенів

Природа – це  дім, в якому ми живемо

 

 

Сценарій виховного заходу,

проведеного з учнями 8 класу

в рамках Тижня безпеки життєдіяльності

на тему «Ми всі господарі природи,

тож збережемо її вроду!»

 класним керівником Євенко Л.А.

                                                                                  (06.04. – 10.04. 2015 р.)

 

 

півонія кримська (10), анемона (11), горицвіт весняний (12), тюльпан двоквітковий (13), зозулинець салеповий (14), зозулинець пурпуровий (15), сон-трава (16), ковила Лесінга (17), едельвейс (18) . фото                          

 

 

 

 

 

с. Володимирівка

2014 – 2015 н.р.

 

 

Тема. Природа – це  дім, в якому ми живемо

 Мета:  Сприяти здобуттю учнями системи знань про взаємодію суспільства і природи;  сприяти формуванню етичних взаємовідносин людини з довкіллям,  формувати екологічну культуру засобами мистецтва;  розвивати мотиви природоохоронної діяльності;  виховувати глибокі почуття любові до рідного краю, до України.

Девіз: Ми не успадкували Землю від своїх батьків, ми її позичили у   своїх дітей.

Учень 1

Велика й прекрасна планета Земля.

Є тут океани, річки і моря,

Глибокі озера, квітучі рівнини

І гори високі, й стрімкі їх вершини.

Учень 2

Земля оазис наш, нема секрету.

 Цвіте на ній творимий нами день.

Вона чекає зодчих і поетів,

Як пташок навесні гіллястий клен.

.

 

Вчитель

Це було давно. Якою ж була прекрасною земля у той час!

Перша людина з`явилася на світ. Спочатку вона почувала себе частиною природи, але розум, її виявився спрямований не тільки на створення, але й на руйнування. Людина почала поневолювати землю, рослин, тварин. Вона розкопує надра землі на шматки та дістає нутрощі, наповнює прозору кров отрутою, перетинає вени греблями, отруює шкідливими газами, ранить атомними вибухами. На що перетворилася колись прекрасна Земля? Невже ж земля створила і виплекала власного губителя. У вас є ще небагато часу, щоб врятувати землю і самих себе. Я вірю в ваші сили, в ваш розум і добрі серця.

       Люди! Зупиніться! Подумайте! Не спустошуйте Землю!

 З планетою трапилася біда, її здоров`ю загрожує небезпека. Наша планета ЗАХВОРІЛА!!!

Сьогодні ви будете виконувати ролі учених-спеціалістів

ботаніків, зоологів, географів, які зможуть врятувати  планету.

1 група –ботаніки:

Ботаніки повідомлять, що загрожує «легеням нашої планети» - рослинам.

Інформатор

Люди знищують  ліси – одне з див природи. У лісах є 2/3 всіх видів рослин, тварин, грибів, які є на Землі. Густа, пишна рослинність лісів виділяє в повітря особливо багато кисню. Тому їх називають «легенями» нашої планети. Люди знищують їх заради деревини, заради того, щоб звільнити місце для доріг, будівель. Кожен день у лісі під пилою падає… 5 млн. дерев! Також багато лісів знищується пожежами. Тому треба бути дуже обережними в лісі, коли відпочиваєте.

Потрібно берегти, любити, садити ліси.

Декламатор

Ліс любити треба

Не лише за тінь, росу.

Не тому, що він для тебе

Дарував свою красу.

Ліс – багатство, слава краю.

Він могутній він живий.

Він од посух заступає

Лан широкий степовий…

Ліс – то сила для людини,

Ліс – окраса всіх країн.

Ліс – безсмертний!

 

Інформатор

На території України нині зростає понад 10 тис. видів рослин і 15 тис. видів грибів. Але діяльність людини створила серйозну загрозу для існування багатьох видів рослин, тварин і грибів. Тому виникла потреба їхньої охорони та збереження.
(Т. Масенко)

Вчитель

2 група – зоологи:

Зоологи повідомлять про стан « братів наших менших» - тварин.

Декламатор

Все на землі, все треба берегти,

І птаха, й звіра, і оту тваринку,

Не чванься тим, що цар природи ти,

Бо, врешті, ти – лише її частинка.

Інформатор

За підрахунками вчених за три з половиною століття з планети безповоротно щезли сорок шість видів ссавців і дев`яносто чотири види птахів. Люди знищили таку корисну тварину, як морська корова, або сирена. Її безформне тіло сягало 9 метрів, важило до 40 тонн, а молоко було смачним і цілющим. Ще один приклад – мандрівний голуб, який помер у зоопарку на початку нашого століття. Величезні зграї цих птахів знищували заради смачного м`яса. А скільки ж раніш було пугачів! Де ярок, де лісок чи балка, де степові чагарники, там уже і чутно його характерне: «Пу-гу, пу-гу». А зараз їх все меншає і меншає. Під загрозою знищення зараз біля 1000 видів тварин. Багато їх занасено в «Міжнародну Червону книгу» - це документ совісті людини.

 

Декламатор

Тріпоче серце пійманої птиці,

В руках моїх не чує доброти.

Я дам тобі водиці і пшениці,

Моя пташино, тільки не тремти!

Хіба потоки загубили воду?

Хіба в полях уже зерна нема?

Пусти мене, мій хлопче на свободу,

І все, що треба, я знайду сама.

Пусти мене! Мені, дитино мила,

Дорожча воля, ніж зерно твоє.   

   (Д. Павличко)

Вчитель

3 група – географи:

Географи повідомлять, що загрожує  грунту,  воді та повітрю.

Декламатор

Бережімо ріки,

Бережімо води.

Як матусю рідну,

Бережім природу!

 

Інформатор

Природа Землі схожа на організм, тільки дуже великий. Дихальна система постачає в організм кисень, так і ліси збагачують киснем повітря землі. Кров живить всі клітини організму, так ріки і моря несуть воду і поживні речовини до всього живого. Земля хворіє, коли вирубують ліси, забруднюють ріки та моря.  Кажуть, що земля – годувальниця, ось чому необхідно берегти грунт: 1 см грунту створюється за 250-300 років, а 20 см – за 5-6 тис років! А ось ще одна проблема: куди дівати сміття? При спалюванні його, нерідко утворюються шкідливі речовини, забруднюючи повітря. А коли закопують – знищують грунт і підземні води. Сьогодні частину сміття переробляють. Вчені знаходять нові способи переробки сміття.

Декламатор

Я хочу, щоб яскравим цвітом

Планета чарувала нас.

Щоб так було не тільки літом,

А й взимку, у негоди час.

Я хочу. Щоб красу уміли

Сприйняти серцем люди всі.

Щоб цінували й розуміли,

І поклонялися красі.

(О. Пулберя)

«Признаки грізної біди»

1.    Вирубка лісів.

2.    Загибель тварин.

3.    Забруднення води.

4.    Забруднення повітря.

5.    Накопичення сміття.

6.    Отруєння грунту.

Вчитель

-Хто ж винен у причинах хвороби планети? (Людина)

-Мабуть, люди забули, що ми назавжди  відповідальні за тих, кого приручили, за тих тварин, рослин, які живуть поруч з нами, за ту річку, яка біжить у нашому місті, за ту планету, на якій ми щасливо живемо. У кожного з нас тільки одна планета. Ми не можемо собі обрати іншу, так як і Земля не може собі обрати інше людство. Нашу блакитну планету часто порівнюють з величезним космічним кораблем, який летить  по просторах Всесвіту. А людство – екіпаж цього корабля. Красиве і мудре порівняння. Але ми всі повинні осмислити, що у нашого космічного корабля немає аварійного виходу!

А зараз проведемо «Фізхвилинку – тренінг»

1.Якщо ви не смітите на вулицях – підстрибніть тричі.

2.Якщо ви смітите на вулицях – сплесніть у долоні.

3.Якщо ви не спалюєте листя у дворі – присядьте.

4.Якщо ви не розбиваєте скляні пляшки – підніміть руки догори.

5.Чи розмовляєте з батьками про екологічні проблеми міста? – погладьте себе по голівці.

6.Чи болить душа, коли бачите зламану гілку? – покладіть руку на серце.

7.Чи хочете дружити, бути в злагоді з природою? –посміхніться.

- Наша планета величезна у порівнянні з планетою  кожного з нас: це наше місто, наша вулиця, наш дім. Навчиться піклуватися про них. Приводити їх до порядку.

-Які заходи охорони природи вам відомі у нашій країні? (відповіді вчитель записує на дошці)

(Заповідники, національні парки, заказники, Червона книга)

-Ми бачимо, що в нашій країні приймають міри щодо охорони природи. Чи достатньо цього, щоб врятувати природу всієї планети?