П`ятниця
29.03.2024
07:44
Форма входу
Пошук
Календар
«  Березень 2024  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
Архів записів
Друзі сайту
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
ВОЛОДИМИРІВСЬКА ЗШ І-ІІІ ступенів

Погода і небезпечні явища.  Вплив погодно – кліматичних

умов на здоров’я і господарську діяльність людини.

 

 

Конспект уроку географії,

 підготовленого та проведеного

                                                      у 8 класі вчителем географії

                                                         Євенко Л.А.

                                                          12 грудня 2013 року

 

 

с. Володимирівка

2013 – 2014 н.р.

 

 

8клас.                                                                         12.12.13.

 

Тема. Погода і небезпечні явища.  Вплив погодно – кліматичних

           умов на здоров’я і господарську діяльність людини.

Мета:

  • ознайомити учнів з несприятливими явищами погоди на території України: розглянути причини утворення і райони поширення; вплив несприятливих явищ для с/г;
  • розвивати загально предметні, життєві  компетентності в учнів, їх логічне мислення, вміння встановлювати причинно-наслідкові зв'язки, навички роботи з тематичними картами атласу та контурними картами;
  • виховувати грамотну, освічену людину, дбайливого господаря і природолюба;
  • Показати важливість вміння правильно поводити себе під час несприятливих погодних явищ.
  • Дбати про психологічний та емоційний стан учнів.

Тип уроку: вивчення нового матеріалу

Обладнання: підручники, зошити,  настінна карта «Клімат України», атласи, мультимедійна презентація, дидактичний матеріал, музика із кінофільму «Службовий роман».

Методи і прийоми: евристична бесіда, географічний диктант, складання сенкану, робота в групах, парах, відгадування загадок, доповнення таблиці,  гра  «Ліхтарик», перегляд презентації, складання твору-есе, опереджувальні завдання.

Міжпредметні зв’язки: з історією, українською літературою, біологією, етнографією, світовою літературою, математикою, фізикою, музичним, образотворчим мистецтвом, основами здоров’я.

 Епіграф

 Як пройде негода, то стане краща погода.

План уроку

1. Організаційний момент.( 1 хв)

2. Актуалізація опорних ЗУН ( скринька) (3 хв)

3. Мотивація пізнавальної діяльності ( вірш Ліни Костенко, проблемні питання) (2-3 хв)

4. Повідомлення теми, мети  та завдань уроку та домашнього завдання ( слайд, ( 2 хв)

5. Вивчення нового матеріалу ( 25 хв)

План

1. Погода та небезпечні явища:

А) Виступ групи «Синоптики»

Б) Несприятливі погодні явища ( фронтальна робота з класом: повідомлення  (робота з підручником ), заповнення таблиці, презентація, повідомлення інформ-центру про рекорди явищ на Україні, первинне узагальнення з картою ( ліхтарики).

2. Вплив погодно-кліматичних умов на господарську діяльність людини:

А) Народні прикмети про погоду ( виступ групи «Фенологів», евристична бесіда, міні-есе про настрій і погоду, формування практичних навичок поведінки під час несприятливих погоднії явищ)

6. Узагальнення та систематизація ЗУН (географічний диктант, музичний супровід). (5 хв)

7. Підсумок уроку ( відповіді на проблемні питання, робота з наочністю). Рефлексія. (4 хв)

8. Оцінювання. ( 2 хв)

 

Хід уроку

І.  Організаційний момент.

ІІ.  Актуалізація опорних ЗУН

Давайте нагадаємо, як називається тема з географії України, яку ми вивчаємо?  («Кліматичні умови та ресурси». Які теми ми вже вивчили? («Загальна характеристика клімату»,  «Кліматичні показники», «Синоптична карта»). А яка ще одна тема залишилася? («Небезпечні поголні явища). Але перед тим, перейти до вивчення нової теми ми пограємо в гру.   В мене є чарівна скринька, з допомогою якої ми повторимо вивчений матеріал. Метод « Скринька»

1. Що таке « Клімат»?

2. Назвати кліматотвірні чинники.

3. В якому кліматичному поясі розташована більша частина країни?

4. Який тип клімату на південному узбережжі Криму?

5. Що таке погода? 

6. Як називається наука про погоду?

7. Який прилад вимірює температуру повітря?

8. Який прилад вимірює атмосферний тиск?

9. Що таке ізотерми?

10. Що таке синоптична карта?

11. Які показники можна визначити за допомогою  кліматичної  карти?

Як показник ваших знань і для поліпшення настрою вручаю вам ось такі «Сонечка» та «Сонечка з хмарками».

 ІІІ. Мотивація пізнавальної діяльності.

А тепер прошу зачитати вірш, який послужить мотивацією нашої роботи на уроці.

Слайд 1 (Вірш Л. Костенко зачитує учениця)+музика

Учениця  зачитує вірш Ліни Костенко ( під музику дощу).

            Плакучий день... лісів солодка млява...

Смага стежок ... сонливиці левад...                                  .

Садам замлілі руки цілувать.

Краплини перші вдарили об шибку.

Кардіограма блиснула крива,

Вітри з розгону поламали скрипку,

Гуде у сосен буйна голова.

Тремтіння віт. і жах. і насолода,

Шаленство злив у білому вогні!

Ну от і все. Одплачеться природа

                                      Ні стало легше, певно. Як мені.

 Запитання: Про які явища природи йде мова у вірші? (гроза, блискавка,

вітер. злива). Чималої   шкоди   господарству   і   населенню   держави   завдають   несприятливі метереологічні явища. Вони мають значну територіальну відмінність та інтенсивність, по-різному виявляються в певні пори року. З ними ми сьогодні і познайомимося детальніше. Отже, тема нашого уроку (слайд 2) : « Погода і небезпечні явища.  Вплив погодно – кліматичних умов на здоров’я і господарську діяльність людини».

Сьогоді на уроці ми повинні  дати відповідь на 4 проблемні запитання: (слайд 3)

Проблемні запитання:

1. Який фактор вплинув на виникнення   несприятливих погодніх умов?

2. Чи повинні ми, маючи значні науково-технічні досягнення й сприятливі кліматичні  умови в Україні, зневажати прояви природних процесів?

3.  Чи повинні ми вивчати ці про­цеси, причини їх виникнення?

4. Чи є кліматичні умови України сприятливими для проживання людей на її території?

 

ІV. Повідомлення  мети  та завдань уроку та домашнього завдання (слайди 4,5)

V. Вивчення нового матеріалу ( за планом, написаним  на дошці), + план вивчення кожного явища (роздрукований на партах).

План уроку:

1. Погода та небезпечні явища.

2. Вплив погодно-кліматичних умов на господарську діяльність людини.

Для кращої організації роботи на уроці ми поділилися на 3 групи («Синоптики», «Фенологи», «Інформ – центр»).

1. Погода та небезпечні явища:

А) Виступ групи «Синоптики» (з прогнозом погоди на сьогодні). Звідки були взяті відомості про погоду?)

Б) ) А тепер аналізуємо несприятливі погодні явища (опереджувальні завдання) і заповнюємо таблицю, при цьому користуючись ще й підручником. А «Інформ – центр» буде повідомляти про рекорди явищ на Україні.

 Несприятливі погодні явища ( фронтальна робота з класом: повідомлення  (робота з підручником ), заповнення таблиці, презентація, повідомлення інформ-центру про рекорди явищ на Україні, первинне узагальнення з картою ( ліхтарики).

За планом:

1. Характеристика явища.

2.Райони поширення.

3.Наслідки для населення та сільського господарства.

А)Гроза  (Слайд  6); б) Град  (Слайд 7);  в)Приморозки (Слайд 8); г) ожедедь  (Слайд 9); д)хуртовини(Слайд10); ж) суховії (Слайд 11); з) пилові бурі (Слайд 12); й )посуха (слайд 12)

Характеризуємо явища і заповнюємо пропуски в таблиці.

Несприятливі явища

Причина

Пора року

Район поширення

 

Гроза   

Правила дії під час грози!

Більше в літню пору, впливає характер підстилаючої поверхні, яка     прогріта, утворення   грозових  хмар після   полудня    15 год.

Квітень-вересень, узбережжя      моря-жовтень

Рівнини  23-30 днів гори 26-37

 

Град

Шкодить посіви

Зниження

температури на 6-8 0 С, хмари утвор. на висоті 8-10 км

Травень-червень

Гори 4-6 рівнини 1 -2 дні у степу відсутні

 

Туман

 

Аварії   на автошляхах

Охолодження теплого   повітря   3 Атлантики,   рельєф, волога,         тем-ра повітря

Холодні пори  року грудень-лютий

Карпати ,Крим    120 дн.

Донецький кряж 115 дн

Широка смуга через усю Україну

 

Приморозки знешкоджують посіви,    плодоносні дерева

Повітря з Арктики

Весна осінь Травень 1999

Північ гори Карпати

Ожеледь 

 

 аварії   на дорогах,   рве   лінії ЛЕП.       ламаються дерева

Потепління з різким охолодженням

Холодна  пора   року 0...   -  3°С   від   15 хвилин   до   15   діб товщина         шару льоду: гори - 2- мм рівнини 7-11 мм

Донецький       кряж

Приазовська вис до

30 днів

Крим

Карпати

Хуртовини

Перенесення снігу вітром над поверхнею землі до 15 м/сек швидкість вітру

Січень-лютий

Пн-сх - 20-25 дн. Пд-зх-3-5дн Донецький   кряж - 1 29 дн.

Кримські.гори - 35

суховії

Підвищення температури        до +25°С       зниження вологості до 30%

Квітень-вересень

Степ до 25-30дн. в окремі роки до 50-60 дн

Пилові бурі

Посушлива   погода, розвіювання верхнього        шару грунту КТПМ

березень-вересень тривають дт 15 хв до кільк. днів

Степ - 8-23 р. на рік Чому?

 

посуха

Тривала нестача опадів в теплу пору року КТПМ

Весна - квітень літо-липень червень

Степ Кримський п-ов      повторюються кожні 2-3 роки