Середа
24.04.2024
07:25
Форма входу
Пошук
Календар
«  Квітень 2024  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930
Архів записів
Друзі сайту
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
ВОЛОДИМИРІВСЬКА ЗШ І-ІІІ ступенів

Моє  педагогічне кредо: «Намагайся  бути  прикладом  для  вчителів, учнів  у  тому,  що  ти  більше  всього  знаєш  і вмієш;  спробуй  навчитися  в  них  того,  що  вони  знають  і  вміють; навчись  визнавати  свої  помилки  і  не  боятися  робити  це  відкрито… Будь  вимогливою до  себе, і тоді   вимогливість до  інших   буде  виправданою.»

     Мої роботи:

На струнах душі

Працюють дружньо в школі в нас

Таблиця досягнень учнів школи

Роботи з хмарними технологіями

 

26 квітня 2016 року відбулася захоплююча подорож місцями де проживав Кобзар – Т.Г.Шевченко

  $IMAGE12      

 

Школа - це заклад, що надає навчально - виховні послуги дітям згідно з державними програмами. А справжній лідер школи вимірюється радістю спілкування учня зі вчителем. Сила будь-якого колективу  - у його згуртованості задля досягнення спільної мети. Об’єднати, згуртувати колектив, основне завдання керівника. Саме від стилю керівництва, культури управлінської діяльності залежить, чи буде  колектив згуртованим, дружним, чи вдасться створити у навчальному закладі те творче середовище, яке сприятиме розвитку індивідуальних здібностей кожного працівника.

      Учитель разом  із дітьми йде до предмета, а не з предметом  -  до дітей! Він має усвідомити себе суб’єктом навчальної діяльності.

      Школа сьогодні -  єдиний загальнообов’язковий державний інститут у нашій країні. Тож її повинні відвідувати абсолютно всі. Основне завдання школи полягає у формуванні суспільства. Яка наша школа – таке й наше життя.

       Перш за все сучасна школа повинна виховати людину, яка б могла стати успішною, знайти своє місце «під сонцем».

      Школа створює майбутнє нашої країни.  Виховання компетентного учня, збереження і передача з покоління в покоління духовних, інтелектуальних і культурних цінностей – робить суспільство живим.

      Сучасна освіта – зміна світогляду вчителя.  Ось чому робота  педагогічного колективу , на мою думку, починається з іміджу вчителя. Завдання керівника впроваджувати особистісно  орієнтований  підхід  до педагога, щоб він  був професіоналом і Людиною з великої літери, спроможною навчати й виховувати молоду особистість. 

      Глибоко усвідомлюю, що одним із шляхів підвищення ефективності управління школою є застосування інтерактивних методів управління, які сприятимуть розвитку знань, практичних умінь та навичок,  взаємодії всіх учасників  навчально- виховного процесу¸ а отже  - участі в управлінні школою, активної позиції в ухваленні управлінських рішень.

     Упровадження інноваційних управлінських технологій в нашій школі здійснюється за такою технологією:

  • Підвищення інформаційної грамотності педагогів;
  • Впровадження інноваційних педагогічних технологій у навчально- виховний процес;
  • Вдосконалення навчально-матеріальної бази школи.

     Як директор,  розумію, що адміністрація повинна створювати інтерактивне педагогічне середовище, в якому творча атмосфера сприяла б ініціативі педагогів, урізноманітнювала б їхнє шкільне повсякдення,  що є цінним  профілактичним методом емоційного вигорання всіх учасників освітнього простору.

     Реформа освіти розрахована на творчого вчителя і поєднує знання науки та передових технологій навчання.

      Проблему результативності педагогічного процесу можна розв’язати лише за умови забезпечення високої компетентності та професійної майстерності кожного педагога.

       Сучасний педагог має бути готовим до змін, що відбуваються в системі освіти, здатним сміливо приймати педагогічні рішення, виявляти ініціативу, творчість.

       Організація та проведення аукціону ідей,творчих семінарів в ігрових формах, спільні заходи для батьків та учнів  (інтелектуально- розважальні турніри, акції, конкурси, урок – панорама, проблемний стіл, мозкова атака, змагання та інші ) – вже відомі та корисні форми шкільної  інтеграції. Але , вважаю, що не потрібно вимагати впровадження інтерактивних методів від педагогів, здійснюючи командно- адміністративний тиск. Насправді це понижує мотивацію творчості і спонукає до  формалізму й нещирості. Тому практикую у своїй діяльності заохотити кожного педагога до творчого діалогу в педагогічній команді. Можливо, і в письмовій формі чи на сайті школи. Тоді енергія освітнього середовища стає винагородою за витрачений додатковий час та зусилля.

       Мотивую і дякую за ініціативність, взаємодію та співпрацю кожному.  Хто бере участь  у шкільному творчому процесі чи здійснює власну інноваційну діяльність. Людей, які справді багато і  творчо працюють, досягають високих результатів навчання та виховання учнів, заохочуємо грамотами. 

      Якість роботи комплексно оцінює шкільна рада, учні, голови методичних об’єднань. Рейтинги педагогів, виведені з комплексних характеристик. Допомагають регулювати активність навіть найменш гнучких.  При цьому інтерактивність не виключає лідерство і менеджмент.  Адміністрація для педагога залишається у своїх ролях, тим паче вчителі – для дітей, а інтерактивні форми – важливий, але все ж таки елемент освітньої діяльності, яка передбачає і фронтальні,  і самостійні види роботи.

      Як керівник закладу намагаюся працювати і створювати умови , вигідні для власного розвитку: дуже приємно і цікаво моделювати навчальні форми, в яких особистісно зростають педагоги та керівник зазнає творчих змін. Навчання протягом життя – пропозиція директора та заступників так само актуальна, як і для вчителів. У результаті плідної співпраці  відчуваю, що розвиваюся як директор школи.

        Сьогодні нам слід пам’ятати, виростання інноваційних форм вимагає спеціальної уваги, часу та навичок. Інформаційні потоки, темп життя, відсутність якісного спілкування у сім’ях  через постійну зайнятість і втому, через телевізор і комп’ютер, що замінили собою партнерську сімейну активність – усе це новий контекст, який запрошує освітян змінюватися самим. Змінювати зміст, форми та методи роботи.

      Потреба людей у довірі, живому спілкуванні. У практичних діях та подоланні перешкод, у русі фізичному, інтелектуальному та емоційному, в підтвердженні позитивного образу »я» - усе це створює запит на реформацію управлінсько - освітніх умов у бік інтерактивності.

      Вважаю, що лише співавторство, самочутливість і взаємочутливість – ось оптимальний контекст особистісного розвитку людини в партнерстві. Існує думка, що дорослих розвивати легше, ніж дітей, оскільки вони свідомі й мотивовані до змін. Але є й інше бачення – дорослі більш критичні і вимогливі, ніж діти. Тому вчити їх важче.  А ще вони часом боязкі і зневірені, хоча, як діти , люблять похвалу і визнання.

      Відвідуючи, аналізуючи уроки педагогів відмічаю, що дорослі , а всі ми родом із дитинства: любимо гратися, любимо невимушеність і увагу до нас з боку тих , із ким взаємодіємо.

      А ще нам, дорослим, які не втратили дитячості, подобається опановувати  нове і досягати в ньому схвальних результатів. Ми любимо труднощі, тому що любимо перемагати свою вчорашню слабкість.

      Спілкування з педагогами приносить мені задоволення.  Тому помічаю, що інтерактивність – саме той формат діяльності, коли стирається межа між дитинством і дорослістю, між знаннями і незнаннями, між «треба» і «хочу». Це діяльність у спільному ціннісно - смисловому полі.

Тому свою діяльність директора – спрямовую на створення середовища, яке мотивує, підтримує та розвиває.

Гарний учитель може навчити інших навіть тому, чого сам не вміє. Тадеш Котарбинський

 
 

     З 2 по 20 листопада 2015року пройшли курси підвищення кваліфікації в комунальному закладі «Кіровоградський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти імені  Василя Сухомлиського»  для керівників навчальних закладів, які викладають у початкових класах.

          Слухачі працювали над проблемою: «Наступність в управлінні як умова підвищення продуктивності освітнього процесу».

       Лекції доповнювалися практичними заняттями. На високому науково – методичному рівні пройшли  заняття: Корецької Л.В., Трубіної В.Г., Вікторини О.М., Желєзнової Т.П., Нудного В.М., Тарапаки Н.В. , Тихонової Н.Г.та інших викладачів.

Окрема вдячність куратору групи Трубіній В.Г.  Слухачі отримали посвідчення, сертифікати, а  разом з тим  - щасливі білети. Дякуємо за високу професійну майстерність, толерантність всім викладачам КОІППО.

          $IMAGE20$

 

12 березня відбувся постійно діючий семінар вчителів основ здоровя на базі Федорівського НВК. Тема:"Використання інформаційно- комунікативних технологій у професійній діяльності учителя "Основи здоровя".
Гостинно зустріли гостей вчителі та учні школи.

Методист РМК Кожухар І.А. ознайомила присутніх з планом роботи. Цікаво, змістовно пройшов теоретичний блок на тему "Використання ІКТ на уроках предмета "Основи здоровя" як засіб підвищення якості навчальних досягнень учнів". Візитівку навчального закладу провела заступник директора з НВР Зубченко О.О. Вчитель основ здоровя Сущенко В.В. провів урок у 9 класі на тему: "Память та увага. Готуємося до екзаменів." Активно в роботу включилися і слухачі, які разом з учнями проводили тести на визначення уваги та памяті. Семінар проходив у вигляді тренінгу, завдання якого змістовно провела педагог- тренер, вчитель основ здоровя Веселівського НВК.Мірщук А.М.

Позакласний захід у 3 класі на тему:" Збережемо свою планету" провела вчитель початкових класів Глушко С.О. Залишаючи Федорівський НВК зрозуміли, що слова Марка Туллія Цицерона -" Вище благо досягається на основі повного фізичного і розумового здоровя" є джерелом успіху даного закладу.        

Школа майбутнього" - стратегія інноваційного розвитку ЗНЗ

03 березня 2015 року відбулося засідання постійно діючого семінару керівників ЗНЗ. Гостинно зустріли учасників семінару учні та вчителі гімназії новітніх технологій навчання м. Кіровограда. Візитівку навачльного закладу надала директор ГНТН Краснова Любов Степанівна. Тема семінару "Єдиний інформаційний простір: Стратегії інноваційного розвитку ЗНЗ".

Проблема,  над якою працює школа  «Формування компетентного учня школи шляхом підвищення ефективності навчально- виховного процесу, впровадження освітніх технологій».

      Перед колективом ставиться мета:

  • Забезпечити сприятливі умови для фізичного, інтелектуального, полікультурного становлення особистості кожного учня, досягнення ним рівня освіченості відповідного ступеня навчання. Розвиток потенційних можливостей з урахуванням їх пізнавальних інтересів і нахилів;
  • Виховання духовно багатої, гуманної, вільної, рівноправної, відповідальної, толерантної, демократичної особистості;
  • Формування рис громадянськості української держави, духовності,  фізичної досконалості, моральної, художньої, естетичної та трудової культури;
  • Впровадження активних форм і методів навчання учнів та вчителів, реалізація особистісно- орієнтовного підходу;
  • Підготовка молоді до самостійної, активної, творчої життєдіяльності в нових соціальних і культурних умовах, уміти планувати стратегію власного життя, визначити своє життєве кредо й свій стиль.

      Наша головна мета – зрозуміти кожну особистість та виявити до неї повагу.

      Інноваційний потенціал школярів передбачає наявність досвіду творчих справ, колективної діяльності, здатності до самостійної навчальної діяльності та саморозвитку, достатній загальнокультурний рівень, різноманітні інтереси.

      Для навчального закладу на даному періоді важливим є створення відповідного середовища: наявність високого освітньо- культурного рівня батьків школярів. Оскільки загальна мета виявляє основний напрям розвитку школи, то інноваційний вказує на засоби розвитку шкільної системи, її окремі структури.

      Завдяки співпраці з районним відділом освіти, депутатами, батьками, органами місцевого самоврядування у школі відбулися певні позитивні зміни.

  •  Приведено до належного стану спортивний майданчик;
  • Дві класні кімнати забезпечені новими партами;
  • Здійснюється повноцінне харчування учнів школи.

      Велика увага приділена наступності між дошкільною та початковою освітою. У школі  навчаються учні п’ятирічного віку, для них виділено кімнату, організоване повноцінне гаряче харчування.

      У навчально- виховному  процесі оптимально поєднуються різноманітні форми освітньої діяльності та організації змістовного дозвілля вихованців. Це сприяє не лише розвитку здібностей, обдаровань, талантів дитини, її професійної орієнтації, а й забезпечує створення емоційно сприятливої атмосфери навчання.  Окрім того, поєднання рухового і статичного навантаження, заміна авторитарного стилю спілкування на стиль співпраці є головною передумовою поліпшення  здоровя учнівської молоді.

      До вирішення проблеми школи активно долучається учнівське самоврядування. За ініціативи учнівського самоврядування підготовлені  проекти  «Я і закон», «Твоє здоров’я  в твоїх руках!»

      Навчально- виховний процес  у школі будується за принципом формування, збереження й зміцнення здоров’я учнів. Головна мета: навчити учнів, учителів, батьків, представників громади свідомо ставитися до свого здоров’я, сформувати позитивну мотивацію на здоровий спосіб життя, втілювати здобуті навички в щоденне життя.

      Досягнення педагогічного колективу доводять, що необхідно й доцільно пройти шлях від традиційної освітньої моделі до інтерактивної, якою є школа культури здоров’я, і на цій основі розбудувати  школу майбутнього. Адже сьогодні здоров’я розглядається як стан повного фізичного, духовного, психічного та соціального благополуччя людини. Знайти своє місце в мінливому світі, виявити здібності, мати життєву перспективу, стати корисною суспільству може лише та людина, яка фізично розвинена, соціально адаптована, психологічно врівноважена,  має духовну основу.

     За даними моніторингу, за три роки спостерігається стійка позитивна динаміка стану здоров’я учнів, знизився рівень захворюваності.

      Школа працює в режимі повного робочого дня, надаючи учням цілісну систему додаткової освіти, яка  сприяє творчому та культурному розвитку: гурток «Художньої обробки деревини», «Історико- краєзнавчий» та «Ляльковий». Будь-який захід в школі відбувається позитивно, сприяє не лише злагодженій подальшій виховній роботі, а й психічному здоров’ю  загалом. Отже, система позаурочної зайнятості дітей у навчальному закладі спрямована на те, щоб  шкільне життя стало для них цікавим і корисним, формувало здоровий спосіб життя.

        Велика увага у закладі приділяється профілактичній діяльності з учнями та їхніми батьками. У школі успішно реалізується програма профілактики шкідливих звичок та сприяння здорового способу життя. Використання в процесі навчання ефективних методик і педагогічних технологій, орієнтованих на розвиток здібностей дитини, її творчого потенціалу сприяє кращому засвоєнню матеріалу уроку, зменшенню навчального навантаження та втомленості учнів, активізує розумову діяльність.

       Сила будь – якого колективу у його згуртованості. Об’єднати, згуртувати колектив, це одне з важливих завдань, що стоїть перед керівником. Від стилю керівництва, культури управлінської діяльності багато в чому залежить, чи буде колектив згуртованим, дружним, чи вдасться створити у навчальному закладі те творче середовище, яке сприятиме розвитку індивідуальних здібностей і якостей кожного працівника. Члени згуртованого колективу тримаються разом, завжди готові прийти на допомогу одне одному, віддані інтересам колективу, спільно розв’язують поставлені  перед ними завдання.

 

 

                           

      В практиці своєї роботи підходу до управлінської діяльності використовую:

-вирішення управлінських проблем на засадах партнерства й рівності всіх членів педагогічного колективу;

- урахування під час управлінської взаємодії гендерних відмінностей, індивідуальних характеристик працівників.

      В своїй роботі вважаю основним видом діяльності – спілкування, тобто взаємодія з педагогами. Справді, від майстерності побудови спілкування, залежить чимало: задоволеність педагогів своєю працею,  соціально- психологічний клімат у колективі, відносини з громадськими організаціями та державними органами, органами місцевого самоврядування.

 У своїй роботі вважаю за доцільне:

  • рівність особистісних позицій, відкритість та довіру між педагогами;
  • зосередженість на співрозмовникові;
  • персоніфіковану манеру висловлювання («Я вважаю», «Я хочу порадитися з вами»);
  • можливість кожного члена педагогічного колективу висловлювати свою позицію щодо певного питання.

  Адже у спілкуванні багато залежить і  від міжособистісних стосунків з підлеглими. Відомо, що краще сприймається позиція людини, яка викликає емоційно позитивне ставлення до себе.

Як керівник закладу завжди повинна пам’ятати, що добре і вміло організована спільна діяльність  членів  колективу позитивно позначається на настрої працівників. Тому  я повинна знати, чого чекають від мене члени колективу та за яких умов вони задоволені спільною працею. Як відомо задоволення свідчить про сприятливий  соціально-психологічний клімат, а саме:

  • доброзичливе ставлення до кожного члена колективу;
  •    кожній особі надається можливість працювати там і робити те, до чого вона має хист;
  • кожна людина сподівається  на те, що її роботу буде помічено і відзначено.

      Таким чином, будучи керівником потрібно пам’ятати, що добре і вміло організована діяльність членів колективу позитивно позначається на роботі закладу в цілому.

      Спрямовувати діяльність на створення умов для гармонійного становлення кожного  через єдність фізичного, духовного, інтелектуального розвитку та на формування особистості, яка усвідомлює себе гармонійно розвиненою людиною – через впровадження інтерактивних технологій  управлінської структури. 

         Для себе взяла за правило – допомогти кожному педагогу, особливо молодим спеціалістам,  сформувати свою власну, індивідуальну систему педагогічної діяльності. Тому колегіальність у роботі, доброзичливе ставлення до працівників (уміння впливати на особистість через колектив, радитися, прислухатися до думки кожного, помічати позитивні якості інших) -  важливий чинник успіху.

      Якщо відносини між усіма членами колективу будується на прийнятті спільної мети, зростає довіра одне до одного; зміцнюється почуття групової  ідентичності.

      Учитель – живий представник  одного з пластів культури, не робот, не модель, не комп’ютер. Він несе в собі індивідуальне уявлення про культуру. Відтворюючи думки й традиції соціальної групи, яку він представляє. Він будує урок відповідно до уявлення про красу, гармонію, порядок.

         Урок – це відкриття істини, пошук істини та осмислення істини. Стратегія сучасного уроку виходить далеко за межі простого передавання знань: шлях до істини – шлях розширення й збагачення духовного світу особистості дитини, набуття здатності усвідомлювати життя, оцінювати життя й визначати своє ставлення до світу як такого.

      Сучасний урок – це організоване педагогом духовне спілкування  групи, змістом якого є наукове знання, а ключовим результатом  - інтелект кожного суб’єкта  урочного спілкування, його духовне збагачення.

      Урок – це частина життя дитини, і проживання цього життя має відбуватися  на рівні високої загальнолюдської культури. Сучасний урок – це 45 – хвилинна  мить життя, що є продовженням домашньої, вуличної, як частина історії, особистісної долі дитини.  Урок проживає не тільки дитина, а й учитель,  як людина  сучасної культури.

      Якщо на уроці вивчають істину, яка показує один аспект життя, отже, на уроці вивчають саме життя, то докорінно змінюється ставлення школяра до навчання. Тільки за таких умов можна говорити, що поставлена мета перед педагогічним колективом реалізується.   Формування компетентного учня школи шляхом підвищення ефективності навчально- виховного процесу визначається досягненням колективу.

      На виконання наказу начальника  відділу освіти,  молоді та спорту Кіровоградської районної державної адміністрації від 08 жовтня 2012 року №330 «Про державну атестацію загальноосвітньої діяльності Володимирівської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів», згідно з Законом України «Про загальну середню освіту», та у відповідності  до «Порядку державної атестації загальноосвітніх, дошкільних та позашкільних навчальних закладів» затвердженого наказом Міністерства освіти і науки України від 24 липня 2001 року №553 зі змінами, внесеними наказом  Міністерства освіти і науки України від 16 серпня 2004 року № 658, в період з 26 листопада  по 7 грудня 2012 року  експертною комісією відділу освіти Кіровоградської райдержадміністрації проведено атестаційну експертизу практики роботи педагогічного колективу Володимирівської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів Кіровоградського району Кіровоградської області.

      Членами експертної комісії відповідно до затвердженої робочої програми вивчалися питання:

  • стану матеріально- технічної бази навчального закладу;
  • організації та здійснення навчально- виховного процесу, його ефективності;
  • реалізації навчально- виховних програм;
  • якісного складу та професійної майстерності керівників і педагогічних працівників;
  • ефективності управлінської діяльності;
  • виконання Законів України «Про охорону дитинства», «Про охорону праці», «Про засади державної мовної політики», Закону України»Про освіту» в частині забезпечення рівного доступу до якісної освіти та інших нормативно- правових документів.

      Комісією було відмічені значні позитивні зрушення в  діяльності педагогічного колективу та адміністрації школи. Також вказано на недоліки, які  були обговоренні на засіданні педагогічної ради школи, визначено терміни  їх усунення та відповідальних осіб за виконання.

      Робота адміністрації школи, зокрема моя, як директора, спрямована на реалізацію ідей гуманізації та демократизації навчально- виховного процесу, національної спрямованості освіти, підвищення ефективності сучасного уроку, а також над диференціацією та індивідуалізацією навчання, створення на основі різноваріантних планів умов для розвитку творчих здібностей учнів.

      Відмічено, оптимальні психолого - педагогічні умови для максимального розвитку і реалізації особистості вчителя.

      В своїй роботі намагаюся забезпечувати належний рівень взаємодії між директором, його заступниками та педагогічним колективом; створити умови для належної організації праці; виявлення та розвитку  здібностей і талантів педагогів, підвищення їх професійної  компетентності.

       Управлінські рішення в школі є програмою дій для всіх видів діяльності. Ефективно працюють органи громадського самоврядування: рада школи, піклувальна рада, батьківський комітет. За останні три роки значно покращилася матеріально- технічна база школи. За рахунок тісної співпраці з органами громадського самоврядування  для школи було придбано  проектор, музичний підсилювач, школу підключено до мережі Інтернету.  Значно покращилося забезпечення  необхідними інструментами приміщення  шкільної майстерні. Учні нашої школи сім років поспіль виборюють призові місця на обласних олімпіадах з трудового навчання. За результатами рейтингу у 2012-2013 навчальному році  школа посіла друге місце серед шкіл району, де наповнюваність учнів менше 90 чоловік.

       Значно покращилося матеріально- технічне забезпечення спортивної кімнати та спортивного майданчику.

       За останні три роки педагоги школи приймали активну участь у проведенні конкурсу  «Вчитель року» та займали призові місця.

 Євенко Л.А. – І місце в конкурсі «Вчитель року « в номінації –«Етика» 2011-2012 н.р.

Мошак О.В. –ІІІ місце в конкурсі »Вчитель року»  в  номінації «Класний керівник «  -2012-2013 н.році.