П`ятниця
19.04.2024
06:31
Форма входу
Пошук
Календар
«  Квітень 2024  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930
Архів записів
Друзі сайту
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
ВОЛОДИМИРІВСЬКА ЗШ І-ІІІ ступенів

Проблема: формування в учнів зань, умінь і навичок здорового способу життя засобами інноваційних технологій
Пед кредо: Любити свого учня всяким: талановитим чи не дуже, веселим чи сумним, спокыйним чи непосидючим... Спілкуватися з ним, навчати й радіти, бо учень - це свято, яке триває доти, поки ти є разом із ним
Форми роботи:
руханки
тренінги
бесіда
робота в парах
робота в групах
презентація
захист проектів
аутотренінг
рольові ігри

Відкритий урок з основ здоров'я у 3 класі

Вчитель – методист Мошак Т.Б. провела відкритий урок з основ здоров’я у 3 класі на тему: «Розвиток пам’яті та уваги. Вправи для тренування зорової  та слухової  пам’яті і концентрації уваги».  Мета: дати учням уявлення про пам'ять, увагу та їх зв'язок зі здоров’ям та навчанням; довести необхідність розвитку пам’яті й уваги; розучити вправи для тренування уваги й пам’яті; виховувати допитливість, ініціативність, прагнення піклуватися про своє здоров’я.

 

     

Відкритий урок з основ здоров'я у 2 класі

 24 листопада 2016 року вчитель основ здоров’я Мошак Т.Б.,  провела відкритий урок у 2 класі на тему:  Правила і процедури загартовування. Практична робота№6 Гра »Вдягни ляльку»

Мета: поглибити знання учнів про вплив загартовування на здоров'я; дати дітям поради щодо загартовування; виховувати прагнення систематично займатися загартовуванням, аби зміцнити власне здоров'я; виховувати відповідальність за власне здоров’я.

    

Гра-конкурс «Юні пожежники»

11 листопада 2016 р. вчителем основ здоров’я Мошак Т.Б. було проведено змагання юних пожежників, в рамках тижня безпеки життєдіяльності на тему: «Легко вогник запалити, та не просто загасити».

Мета заходу:  Закріпити отримані знання на уроках основ здоров’я  про виникнення пожежі, правила поведінки при пожежі.

 Розвивати швидкість реакції рухів, логічне мислення.

 Виховувати почуття дружби, товариства.

Учасники свята показали гарні знання та вміння діяти під час виникнення пожежі. Багато дізналися історичних фактів про пожежу. Весело та повчально пройшли конкурси «Дорога кожна секунда», «Допоможи пожежникам погасити вогонь», «Врятуй друга» та інші.

Краса врятує світ.

Володимирівська ЗШ І-ІІІ ступенів потопає у розкішних квітах. Цю красу створюємо разом. Віримо, що краса врятує світ.  Нехай завжди буде мирне небо над нашою рідною землею, яка дарує нам цю розкіш.

 

 

Майбутнє планети в наших руках

 
 

15.04 2015р.  у Володимирівській загальноосвітній школі відбулося екологічне свято на тему «Майбутнє планети у наших руках» для учнів 1-7 класів.

Свято підготували та провели : вчитель основ здоров’я  Мошак Т.Б., вчителі початкових класів: Нехайченко В.М.,  Говорова Н.В. та вчитель музики Кириченко О.Г.

Мета заходу: Вчити моральних норм у стосунках з довкіллям. Донести до дітей поняття про охорону живої і неживої природи. Розвивати мислення, мовлення, творчі здібності дітей. Виховувати бережливе ставлення  до рослин, тварин, навколишнього середовища.

     Святково одягнені учні на сцені, яка обладнана у вигляді лісової галявини, розповідають про свою планету:

Це наша планета Земля!

Вона одна у нас, для всіх одна!

Природа нам – як рідний дім,

Вона усім – як мати.

Щоб ладь завжди був в домі тім.

Про це нам треба дбати.

 

  • Учні виконали пісні на екологічну тематику: «Маленька країна», «Червона рута» пісня на мелодію «Бухенвальський набат»;
  • Переглянули мультимедійний фільм про красу Землі;
  • Розіграли сцену про Дюймовочку та квіти;

  • Зустрілися з казковими героями, які розповіли про дощі ХХІ століття;
  • Виконали таночок під пісеньку про веселку.
  • Вчитель 4 класу Говорова Н.В. провела з дітьми цікаву вікторину та ігри на екологічну тематику.

 

  • Підвела підсумок заходу Дівчинка з глобусом:

Так! Природа любить нас,

Ти пам’ятай весь час.

Ми всі – одна родина

Збережи її, людино!

Конспект відкритого уроку

З ким поведешся, від того й наберешся!

 

Слова народної мудрості стали епіграфом відкритого уроку основ здоров'я у 6 класі, проведеним вчителем - методистом Мошак Т.Б.
Тема уроку: Конфлікти і здоров'я. Види і способи їх розвязання. Конструктивне розв'язання конфліктів.
Мета уроку: формувати у школярів поняття про психологічні конфлікти та способи їх розв'язання; розвивати навички запобігання конфліктам та їх розв'язання; виховувати терпимість, співпереживання.


Вміле поєднання етапів уроку, змістовне використання ІКТ сприяло досягненню мети уроку. Тема актуальна. Люди піклуються завжди: під час навчання, праці, відпочинку. Щоб не виникало конфліктних ситуацій у житті потрібно обирати той спосіб розв'язання конфліктів, який сприятиме розвитку і збереженню стосунків, не зашкодить здоров'ю.

Релаксаційні вправи "Сила дихання", "Не так все просто", "Спляча вісімка" - підвищують креативність, налаштовують на інтелектуальну роботу. - сприяють здоровому способу життя. Вправи поліпшують циркуляції крові, мобілізують увагу. Мозковий штурм "Вищий пілотаж" збарьорює, активізує пам'ять.
Змістовним виявилося проведення тестування на тему "Чи вмієте ви контролювати себе".
Рефлексія: Тренінг "Люблю свій дім" - завдання - побудувати свій дім із слів, що характеризуватимуть його. Чим більший будинок, тим міцніша сім'я.Учні бажають щоб їхній дім був побудований на доброті, щирості, повазі, любові,співчутті і наповнювався душевним спокоєм, взаємоповагою, людською гідністю.

 

Гарний учитель може навчити інших навіть тому, чого сам не вміє. Тадеш Котарбинський

 
 

12 березня відбувся постійно діючий семінар вчителів основ здоровя на базі Федорівського НВК. Тема:"Використання інформаційно- комунікативних технологій у професійній діяльності учителя "Основи здоровя".
Гостинно зустріли гостей вчителі та учні школи.

Методист РМК Кожухар І.А. ознайомила присутніх з планом роботи. Цікаво, змістовно пройшов теоретичний блок на тему "Використання ІКТ на уроках предмета "Основи здоровя" як засіб підвищення якості навчальних досягнень учнів". Візитівку навчального закладу провела заступник директора з НВР Зубченко О.О. Вчитель основ здоровя Сущенко В.В. провів урок у 9 класі на тему: "Память та увага. Готуємося до екзаменів." Активно в роботу включилися і слухачі, які разом з учнями проводили тести на визначення уваги та памяті. Семінар проходив у вигляді тренінгу, завдання якого змістовно провела педагог- тренер, вчитель основ здоровя Веселівського НВК.Мірщук А.М.

Позакласний захід у 3 класі на тему:" Збережемо свою планету" провела вчитель початкових класів Глушко С.О. Залишаючи Федорівський НВК зрозуміли, що слова Марка Туллія Цицерона -" Вище благо досягається на основі повного фізичного і розумового здоровя" є джерелом успіху даного закладу.

Звіт

 за результатами якості навчальних досягнень учнів з предмета

«Основи здоров'я»

_Володимирівська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів

(назва навчального закладу)

                              

     

 

Класи

Учнів за списком

Виконували роботу

Рівень навчальних досягнень

високий

достатній

середній

початковий

к-сть

%

к-сть

%

к-сть

%

к-сть

%

5

6

6

   3

50%

 3

50%

-

-

-

-

 

                                    

 

 

 

 

Класи

Учнів за списком

Виконували роботу

Рівень навчальних досягнень

високий

достатній

середній

початковий

к-сть

%

к-сть

%

к-сть

%

к-сть

%

6

10

10

   5

45,4%

 3

27,3%

2

28,3%

-

-

 

                                    

 

 

 

 

 

Класи

Учнів за списком

Виконували роботу

Рівень навчальних досягнень

високий

достатній

середній

початковий

к-сть

%

к-сть

%

к-сть

%

к-сть

%

7

4

4

   2

50%

 2

50%

-

-

-

-

 

               

 

 

 

 

Класи

Учнів за списком

Виконували роботу

Рівень навчальних досягнень

високий

достатній

середній

початковий

к-сть

%

к-сть

%

к-сть

%

к-сть

%

8

9

9

   3

37,5

 4

50,0%

1

12,5%

-

-

 

                                                  

 

 

 

Класи

Учнів за списком

Виконували роботу

Рівень навчальних досягнень

високий

достатній

середній

початковий

к-сть

%

к-сть

%

к-сть

%

к-сть

%

9

7

7

   2

28,5%

 4

57,2%

1

14,3%

-

-

 

                                              

Завдання контрольних зрізів передбачали перевірити знання учнів за  І  семестр 2014/2015 навчального року та вміння  застосовувати їх  на практиці.  Для  виконання  були  запропоновані  завдання чотирьох рівнів. Учні самостійно вибирали рівень. Роботи оцінені за сумою балів по кожному завданню.

Аналіз результатів контрольних зрізів показав, що більшість учнів програмовий матеріал засвоїла на високому рівні:  у 5класі  - 50,0%,  6 клас -45,4%, 7клас -50,0%, 8клас – 37,5%, 9 клас -28,5%  та достатньому рівні –5клас -50,0%, 6клас -27,3%, 7клас -50,0%, 8 клас – 50,0%, 9клас -57,2%.

Більша частина учнів володіє програмовим матеріалом, застосовує знання в практичній діяльності, вміє аналізувати інформацію, робити логічні висновки, дає обґрунтовані відповіді на запитання, розкриває суть явищ і процесів, володіє основами здорового способу життя, життєвими навичками безпечної для життя і здоров'я поведінки.

Разом з тим середній рівень навчальних досягнень показали: у  6 класі -28,3%, у 8 класі - 12,5%, у 9 класі -14,3%. Учні виявили знання й розуміння основних положень навчального матеріалу, але їх відповіді недостатньо осмислені, з деякими неточностями.

Слід зазначити, що всі учні мають уявлення про здоровий спосіб життя, чітко називають складові здорового способу життя та дотримуються його правил, називають та розрізняють показники здоров'я та чинники, які впливають на нього, дотримуються правил безпеки життєдіяльності. Добре знають правила надання першої допомоги під час виникнення надзвичайних ситуацій, вміють чітко спланувати і виконувати  алгоритм дій в певній ситуації. Завдяки проведення зрізів знань відбувається накопичення інформації про рівень підготовки учнів, та шляхи подолання недоліків, успішного покращення знань учнів на основі проведеного аналізу результатів знань за певний період.

Разом з тим під час виконання завдань, частина учнів допустили помилки при використанні термінології, не в повній мірі розкрили знання правил поведінки в надзвичайних ситуаціях. Потрібно покращити знання основних Законів, що гарантують права та обов’язки громадянина під час надзвичайних ситуацій і в період ліквідації їх наслідків.

       

Підготувала : вчитель – методист основ здоров’я  Мошак Т.Б. 

                                         

 

 

 

Конспект  уроку

з  основ здоров’я  у 8 класі на тему:

 

 « Поняття про оздоровчі системи.

Оздоровче харчування. Сучасні і традиційні системи харчування.»

 

 

Підготувала: вчитель- методист

Мошак Т.Б.

 

Урок з основ здоров я в 8 класі

Тема: Поняття про оздоровчі системи.

Оздоровче харчування. Сучасні і традиційні системи харчування.

Цілі:

- навчальна: ознайомити учнів з поняттями «оздоровчі системи», «оздоровче харчування»; навчити порівнювати сучасні та традиційні системи харчування.

- розвивальна: формувати в учнів здоровязбережувальні компетентності .

- виховна: виховувати повагу до національної культури та толерантне ставлення до інших народів.

Тип уроку: вивчення нового матеріалу.

Обладнання та матеріали:

- презентація з теми «Оздоровчі системи. Оздоровче харчування.Системи харчування».

Хід уроку:

1.Організаційний етап.

2. Актуалізація опорних знань.

- Перед тим, як я оголошу тему нового уроку ми повинні згадати деякий матеріал за попередні роки:

  • Назвіть основні складові здоров я.
  • Від чого залежить фізичний розвиток людини?
  • Що ми розуміємо під поняттям «здоровий спосіб життя»?
  • Які способи зміцнення здоров я ви знаєте?
  • Які особливості харчування підлітків?
  • Як попередити захворювання травної системи?

3. Мотивація навчальної діяльності, оголошення теми уроку.

- Як ми побачили, ви дуже багато знаєте про те, як зберегти та зміцнити своє здоров я. Але чому ж так багато людей, і дорослих, і дітей страждають від захворювань, набутих, а не вроджених? Як зорієнтуватися у великій кількості оздоровчих систем та модних дієт, що пропонують нам засоби масової інформації? І взагалі – як не зашкодити собі і на протязі життя залишатися здоровою, успішною і впевненою у собі людиною?

   Ось тому сьогодні ми вивчаємо…(Оголошення теми і мети уроку).

4.Вивчення нового матеріалу.

(Розповідь вчителя з використанням презентації).

2-й слайд:

- Оздоровчі системи (ОС) – це комплекс вправ і методів, спрямованих на поліпшення стану здоров я, забезпечення нормального розвитку й активного способу життя. (Запишемо це визначення в зошиті).

3-й слайд:

Оздоровчі системи формувались з моменту зародження людських цивілізацій. Відомі оздоровчі системи прийшли до нас з країн спадкоємного розвитку культури – Індії та Китаю (наприклад, йога).Всі оздоровчі системи використовують для поліпшення фізичних  (1 група)і психологічних показників (2 група). Так, для зміцнення фізичного здоров я використовуються: фізичні вправи, дихальна гімнастика, оздоровче харчування та загартовування. У другу групу входять релаксація, аутотренінг, арт-терапія, іпотерапія, дельфінотерапія тощо. (Робота зі словником у кінці підручника, гіперпосилання). Роздивимось, коли використовуються і як впливають на здоров я деякі з них (арттерапія, іпотерапія та дельфінотерапія). Бажаючі можуть підготувати матеріал з релаксації, аутотренінгу та йоги на наступний урок (доповіді,презентації).

А зараз ми можемо використати невеличку гімнастику для очей, які втомились під час перегляду презентації: заплющуємо очі якщо я називаю корисні для здоров я дії та широко відкриваємо, якщо ці дії шкідливі для здоров я. (Учням пропонуються наступні поняття, наприклад: плавання, паління, туристичні походи…)

4-7 слайди:

- Сьогодні я пропоную детальніше зупинитись на оздоровчому харчуванні, важливому чиннику збереження і зміцнення здоров’я. У літературі виділяють сучасні і традиційні системи харчування. Почнемо з розгляду традиційного харчування. У кожного народу світу існує своя неповторна національна кухня. Так наші предки щодня варили кашу, борщ, робили вареники тощо. Каші змащували салом, лляною олією, молоком, медом. Популярною їжею була квасоля. Пізніше, завдяки старанням Петра Першого в нашім раціоні з явилися картопля, кукурудза та інші цінні харчові продукти. Деякі дослідники вважають, що прадавні українці були вегетаріанцями, але більшість схиляється до того, що і м’ ясні страви теж були розповсюджені. Широко використовувались різноманітні рослини у вигляді приправ, що надавало стравам неповторного смаку. Але, мабуть, чільне місце на столі посідав хліб. «Хліб – всьому голова», - так с повагою говорять в народі.

    Цікаві і інші національні кухні. Так, в узбецькій кухні, як і в багатьох східних (японській, китайській тощо), перевага надається стравам із рису. Дуже незвичною для нас є національні кухні інших народів, наприклад, естонців та іспанців. Хоча слід зауважити, що деякі страви стали інтернаціональними - наприклад піца італійців.

 

 

8-11слайди:

    Але треба памятати, що невсі харчові продукти однаково корисні. Найбільш корисними є продукти, які вважаються натуральними – овочі, фрукти, м ясо тощо. Чим більше при приготуванні страви використано консервантів, барвників, стабілізаторів та інших речовин, тим шкідливіша для нас страва.

 

12-й слайд:

   Які з продуктів повинні бути на нашому столі, щоб забезпечити наш організм всім необхідним? Яке співвідношення м яса, молочних продуктів,овочів, фруктів, крупяних виробів буде доречним? Відповісти на це запитання нам допоможе ця піраміда.Легко побачити, що найбільшу частину раціону повинні складати круп’яні , макаронні вироби та хліб – 6-8 порцій на добу, овочі – 3-5 порцій, фрукти – 3-4 порції, риба, м’ясо та птиця - 2-4 порції, молочні продукти – 2-3 порції, жир та олії – 2-3 ст.л., солодощі -- 20-30 г.

13-14 слайди:

    Як же правильно розподілити ці продукти на протязі доби? Скільки разів приймати їжу і коли яку? На слайдах можна побачити, що спеціалісти-дієтологи пропонують вживати їжу 5-7 разів, серед них  основними повинні бути сніданок, обід та вечеря, а між ними повинні бути перекуси. Розглянемо уважно зразки меню для учнів вашого віку. (запишіть один приклад у зошит).

15-й слайд:

   Зрозуміло, що навички раціонального харчування повинні закладатися з раннього дитинства.

 

 

16-18 слайди:

   Але що робити, якщо захворювання вже виникли? Як повернути собі здоров я? Звичайно, дуже цікавими є сучасні системи оздоровчого харчування, наприклад, роздільне харчування за Г.Шелтоном, голодування за Полем Брегом та спеціальні білкові дієти для спортсменів. Кожна з цих оздоровчих систем заслуговує на детальний розгляд, але зараз ми розглянемо тільки їх основні положення, а їх докладне вивчення пропоную у вигляді творчого завдання додому. А зараз  заповнимо таблицю:

 

Характеристика системи

Роздільне

харчування

Голодування

Білкова дієта

 

 

 

 

 

   Наприклад, розроблений Г.Шелтоном (1991) принцип роздільного харчування полягає в сумісності деяких харчових продуктів. Наприклад, диню треба їсти окремо від усіх продуктів, а м’ ясо не сумісне з хлібом.Перевагами цієї оздоровчої системи є покращання роботи органів травного тракту, поліпшення зовнішнього вигляду, позбавлення зайвої ваги. Недоліками є незвичність та незручність такого способу харчування, використання його потребує від людини значних зусиль.

    Голодування за П.Брегом пропонує періодичну відмову від їжі за певним графіком. Існують певні докази зцілення людей від важких хвороб після лікування за цією системою. Але на жаль як і попередній спосіб вона дуже складна для повсякденного життя і потребує постійного нагляду лікаря.

    Всілякі дієти, наприклад білкова для спортсменів (збільшення кількості білків в їжі за рахунок інших речовин), теж мають свої переваги та недоліки і тому перед використанням якої завгодно з них треба обов’язково проконсультуватись з лікарем та пройти ретельне медичне обстеження.

 

var container = document.getElementById('nativeroll_video_cont'); if (container) { var parent = container.parentElement; if (parent) { const wrapper = document.createElement('div'); wrapper.classList.add('js-teasers-wrapper'); parent.insertBefore(wrapper, container.nextSibling); } }