БЛОГ
вчителя трудового навчання
Володимирівської загальноосвітньої школи І-ІІІ ст..
ЖАРУНА МИХАЙЛА ЄРОФЕЙОВИЧА
ЖАРУН МИХАЙЛО ЄРОФЕЙОВИЧ
Вчитель - методист,
«Старший вчитель», відмінник освіти
НАУКОВО – МЕТОДИЧНА ПРОБЛЕМА, НАД ЯКОЮ ПРАЦЮЮ:
«Використання інноваційних технологій на уроках трудового навчання як фактор розвитку технічно і технологічно розвиненої особистості»
В шкільній майстерні
Творче ставлення до праці – важлива риса сучасного працівника. Можливості для формування творчого ставлення до праці є завжди, але їх треба вміти побачити, вміло використати. Особливо формуванню в учнів творчого ставлення до праці сприяють уроки трудового навчання. На уроках створюються сприятливі умови для здійснення практичної діяльності учнів відповідно до їх нахилів, бажань, навчально-матеріальної бази, виробничого оточення, місцевих традицій, народних художніх промислів. Важливо те, що більшість занять, згідно державної програми можна проводити в формі проектів, причому кожен учень свій проект доводить до завершальної форми з послідуючим захистом власного виробу.
Захист проектів власних виробів
Відомо, що під творчістю розуміють сукупність прийомів, методів перетворення дійсності з метою отримання нових продуктів матеріального або духовного світу. Цінність творчості полягає у “позитивній продуктивності”. Ми намагаємось проектувати такі вироби, щоб вони мали соціальну значимість, щоб учень бачив, де його можна використати, провести розрахунок його собівартості.
За роботою
Зміни, котрі відбуваються в суспільстві, спонукають нас до того, щоб якнайшвидше пристосуватись до нових умов діяльності. Думаємо, що важливою рисою людини через п’ять-десять років буде підприємливість, тобто здатність вписатися в новий ритм життя, витримати інтелектуальну напругу, а також спроможність протистояти експансивності інших людей, творчий підхід до вирішення життєвих проблем.
Слово інновація має латинське походження і в перекладі означає оновлення, зміну, введення нового. У педагогічній інтерпретації інновація означає нововведення, що поліпшує хід і результати навчально-виховного процесу. Інновацію можна розглядати як процес (масштабну або часткову зміну системи і відповідну діяльність) і продукт (результат) цієї діяльності.
“Технології завтрашнього дня, потребують не мільйонів... людей, готових працювати в унісон на безконечно монотонних роботах, не людей, котрі виконують накази, не зморгнувши оком..., а людей, котрі можуть приймати критичні рішення, котрі можуть знаходити свій шлях у новому оточенні, котрі достатньо швидко встановлюють нові стосунки в реальності, що швидко змінюється.”
О. Тоффлер
А стружка красиво звивається змієм,
І я відчуваю себе чародієм…
Потрібно крок за кроком, переборюючи власну інертність і неготовність освітнього середовища до сприйняття інновацій, долати шлях від орієнтації на предметні знання до оволодіння надпредметними уміннями, формуючи таким чином в учня внутрішню готовність прийняття рішень, застосування набутих знань у будь-яких ситуаціях. І головною дійовою особою у цьому процесі стає учень
,
Для мене майстерня – це творчості дім,
Себе почуваю затишно у нім…
Інноваційні педагогічні технології як процес – це цілеспрямоване, систематичне й послідовне впровадження в практику оригінальних, новаторських способів, прийомів педагогічних дій і засобів, що охоплюють цілісний навчальний процес від визначення його мети до очікуваних результатів.
Дитячі роботи
“... Майстерня починається там, де думка, розум знаходить свій вияв,-
в тонких , копітких операціях що виконуються руками,
операціях, які потребують насамперед уміння, в яких фізичні зусилля
підпорядковуються кмітливості, винахідливості, розрахунку”
( В.О.Сухомлинський “Людина неповторна” т.5, ст.. 89 )
|