Середа
24.04.2024
16:19
Форма входу
Пошук
Календар
«  Квітень 2024  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930
Архів записів
Друзі сайту
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
ВОЛОДИМИРІВСЬКА ЗШ І-ІІІ ступенів

БЛОГ

вчителя  трудового навчання

Володимирівської загальноосвітньої школи  І-ІІІ ст..

ЖАРУНА МИХАЙЛА ЄРОФЕЙОВИЧА

ЖАРУН МИХАЙЛО ЄРОФЕЙОВИЧ

Вчитель - методист,

«Старший вчитель», відмінник освіти

*   НАУКОВО – МЕТОДИЧНА ПРОБЛЕМА, НАД ЯКОЮ ПРАЦЮЮ:

«Використання інноваційних  технологій на уроках трудового навчання  як фактор розвитку  технічно  і технологічно  розвиненої особистості»

В шкільній майстерні

     Творче ставлення до праці – важлива риса сучасного працівника. Можливості для формування творчого ставлення до праці є завжди, але їх треба вміти побачити, вміло використати. Особливо формуванню в учнів творчого ставлення до праці сприяють уроки трудового навчання. На уроках  створюються сприятливі умови для здійснення практичної діяльності учнів відповідно до їх нахилів, бажань, навчально-матеріальної бази, виробничого оточення, місцевих традицій, народних художніх промислів. Важливо те, що більшість занять, згідно державної програми можна проводити в формі проектів, причому кожен учень свій проект доводить до завершальної форми з послідуючим захистом власного виробу.

Захист проектів власних виробів

     Відомо, що під творчістю розуміють сукупність прийомів, методів перетворення дійсності з метою отримання нових продуктів матеріального або духовного світу. Цінність творчості полягає у “позитивній продуктивності”. Ми намагаємось проектувати такі вироби, щоб вони мали соціальну значимість, щоб учень бачив, де його можна використати, провести розрахунок його собівартості.

За роботою

     Зміни, котрі відбуваються в суспільстві, спонукають нас до того, щоб якнайшвидше пристосуватись до нових умов діяльності. Думаємо, що важливою рисою людини через п’ять-десять років буде підприємливість, тобто здатність вписатися в новий ритм життя, витримати інтелектуальну напругу, а також спроможність протистояти експансивності інших людей, творчий підхід до вирішення життєвих проблем.

     Слово інновація має латинське походження і в перекладі означає оновлення, зміну, введення нового. У педагогічній інтерпретації інновація означає нововведення, що поліпшує хід і результати навчально-виховного процесу. Інновацію можна розглядати як процес (масштабну або часткову зміну системи і відповідну діяльність) і продукт (результат) цієї діяльності.

 “Технології завтрашнього дня, потребують не мільйонів... людей, готових працювати в унісон на безконечно монотонних роботах, не людей, котрі виконують накази, не зморгнувши оком..., а людей, котрі можуть приймати критичні рішення, котрі можуть знаходити свій шлях у новому оточенні, котрі достатньо швидко встановлюють нові стосунки в реальності, що швидко змінюється.”

О. Тоффлер

А стружка красиво звивається змієм,

І я відчуваю себе чародієм…

     Потрібно крок за кроком, переборюючи власну інертність і неготовність  освітнього середовища до сприйняття інновацій, долати шлях від орієнтації на предметні знання до оволодіння надпредметними уміннями, формуючи таким чином в учня внутрішню готовність прийняття рішень, застосування набутих знань у будь-яких ситуаціях. І головною дійовою особою у цьому процесі стає учень

,

Для мене майстерня – це творчості дім,

Себе почуваю затишно у нім…

 

          Інноваційні педагогічні технології як процес – це цілеспрямоване, систематичне й послідовне впровадження в практику оригінальних, новаторських способів, прийомів педагогічних дій і засобів, що охоплюють цілісний навчальний процес від визначення його мети до очікуваних результатів.

 

  

Дитячі роботи

“... Майстерня починається там,  де думка, розум знаходить свій вияв,-

 в тонких , копітких операціях що виконуються  руками,

 операціях, які потребують  насамперед уміння, в яких фізичні зусилля

 підпорядковуються  кмітливості,  винахідливості, розрахунку”

( В.О.Сухомлинський   “Людина неповторна” т.5,  ст.. 89 )